Uštede i efekti koje kompanija, uvođenjem TERA sistema u svoje poslovanje, ostvaruje su višestruke i čine ih direktne uštede i indirektni efekti.
Direktne uštede se mogu izmeriti i čine ih:
- Uštede u potrošnji goriva
- Uštede u troškovima održavanja vozila i voznog parka
- Uštede u vremenu transporta kod kompanija koje se bave prevozom i distribucijom robe
Indirektni efekti su teško merljivi jer se ostvaruju boljom kontrolom eksploatacije voznog parka a svoje dejstvo pokazuju na opšte poslovanje kompanije. U ove efekte spadaju:
- Kvalitetniji odnos prema komitentima kod kompanija čija delatnost je distribucija robe
- Kvalitetnija kontrola rada komercijalista koji zastupaju kompaniju na određenoj teritoriji
Primer uštede
Uštede u potrošnji goriva mogu biti izuzetno značajne. Za vozni park koji se satoji od:
- 30 putničkih vozila koja prelaze 33.000 km godišnje i imaju potrošnju od 10 lit/100 km
- 30 dostavnih vozila koja prelaze 65.000 km godišnje i imaju potrošnju od 14 lit/100 km
- 30 kamiona koji prelaze 90.000 km godišnje i imaju potrošnju od 32 lit/100 km
- cena 1 litre goriva 1,1 EUR
- ostvarena ušteda od samo 8% u potrošnji goriva (moguće su i veće uštede)